Vårdugnad 2024

Vårdugnad på Bjørndalsjordet gjennomføres lørdag 20. april fra kl. 12:00 til 15:00. 

Alle beboere som deltar på dugnad skal registrere husstanden og få tildelt oppgave av styret som stiller i gule vester. Velforeningen har noe utstyr, og alle får engangshansker og søppelpose. Ta gjerne med kost, rake og trillebår hvis du har. 

Barna kan gjerne være med å plukke søppel på området. Vi deler ut premie til barna som har bidratt som en takk for innsatsen. 

Kosting og feiing

Feiebil gjennomfører en grovfeiing av veiene noen dager før dugnad.  

Grus kan derfor kostes ut i veien slik at feiebil feier dette bort når den kommer. 

  • Koste grus ut fra egen oppkjørsel
  • Koste grus ut fra parkeringsplasser i carportanlegg 
  • Koste grus ut fra gjesteparering 
  • Koste grus ut fra gressplen på lekeplass 1 
  • Koste grus ut fra gressplen på lekeplass 2 
  • Koste grus ut fra gressplen på lekeplass 3 (ved eneboligene) 

Det anbefales å koste grus ut fra egen oppkjørsel og parkeringsplass før dugnad. Bruk tiden mens det er opphold og fint vær.  

Feiebil kommer tilbake og fjerner rest av grus fra veiene mandag 15/4 eller tirsdag 16/4 etter dugnad.  

Plukke søppel

Restavfall som samles inn kan kastes direkte i søppelsilo. 

Større ting som sykler, metall, spesialavfall og annet avfall kan legges ved søppelsilo slik at dette kan bli kjørt bort med henger i løpet av lørdagen eller uken etter. NB: privat avfall skal ikke legges der, kun det man finner når man plukker søppel. 

  • Plukke søppel på lekeplasser (barn og voksne) 
  • Plukke søppel langs vei (barn og voksne) 
  • Plukke søppel på utsiden av gjerdet rundt området (voksne) 
  • Bortkjøring av søppel med henger til Grønmo (lørdag) 

Andre oppgaver:  

  • Trimme hekk ved innkjøring til Bjørndalsjordet 
  • Fjerne død thuia ved sameie 1 og eventuelt plante ny 
  • Klippe grener ved gjerdet bak tilhenger
  • Stramme påler til frukttrær
  • Annet? Send gjerne forslag inn til styret. 

Oppmøtetid:  

Lørdag: Kl. 12 – 15 på den første lekeplassen for registrering og tildeling av oppgaver. 

Vi serverer kaffe, og har is til barna som har deltatt i søppelplukking.  

NB: Har du ikke mulighet til å delta på dugnad kan du allikevel hjelpe til med å koste/feie eller plukke søppel før/etter dugnad. Det er mulig å få engangshansker, søppelsekk, samt låne feiekost og trillebår. Si eventuelt ifra til styret om kva du har gjort eller planlegger å gjøre slik at vi får registrert  

Vel møtt! 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *